Informatie Reisinformatie tips

In de vademecum link vindt u belangrijke info m.b.t. een geslaagde vakantie in Italië, lees deze informatie goed door, voor u vertrekt!

Gaat u met een elektrische auto lees dan de tips onder deze link:  https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/waar-staan-de-oplaadpunten

Een tolvignet nodig? Voor Zwitserland en Oostenrijk kunt u deze ook digitaal kopen. Meer informatie vindt u hier voor Zwitserland: Het einde van het Zwitserse tolvignet! Min of meer... (vakantieweb.be) en hier voor Oostenrijk: Vignet Oostenrijk | Digitaal vignet | Direct geldig | i-Vignette

VADEMECUM VOOR DE PERFECTE VAKANTIE OP HET PLATTELAND VAN ITALIË Open deze link, voor belangrijke hulp m.b.t. de vakantie

Informatie-Reisinformatie-tips

Klik op onderstaande links voor mijn persoonlijke tips per regio, wat te zien, wat te doen en wat te eten per regio:

Tips Toscane
Tips Toscane Kust
Tips Umbrië 
Tips Marche
Tips Comomeer
Tips Gardameer
Tips Lago Maggiore
Tips Liguria
Tips Elba
Tips Amalfi
Tips Piemonte
Tips Emilia Romagna
Tips Lazio
Tips Sicilie
Tips Veneto
Tips Abruzzen

Uitleg website  en veel gestelde vragen:

Vakantiehuis zoeken:

  • Gewenste regio      hier klikt u de gewenste regio(s)aan, belangrijk om de juiste selectie te krijgen.

  • Type huis                hier klikt u het gewenste type huis aan, belangrijk om de juiste selectie te krijgen.

  • Wanneer                  hier klikt u op de kalender, vertrekdatum, aantal gewenste weken om op beschikbaarheid te zoeken. 

  • Aantal personen     hier klikt u het aantal personen aan, belangrijk om de juiste selectie te krijgen.

 

Hierna klikt u op zoeken:  Vervolgens verschijnen alle beschikbare huizen in die week(en),

  • Faciliteiten uitzoeken en aanklikken.

  • De prijs die u per week wilt uitgeven ( niet vergeten juiste seizoen aan te klikken, zodat de juiste prijzen gezocht kunnen worden)

 

Hierna klikt u weer op zoeken:

  • Het is belangrijk dat u alle mogelijkheden zo accuraat mogelijk aan klikt, omdat het zoeksysteem dan de voor u juiste selectie zal tonen.

  • Het is ook mogelijk om alléén aan te geven in welke regio u zoekt, dan zoekt het systeem elk type vakantiehuis in elke prijsklasse en grootte in die regio (Let op: dit zijn grote selecties)

  • U kunt ook zoeken op faciliteiten, dan worden alle vakantiehuizen in Italië met die faciliteiten getoond.

  • Om te zien waar de regio’s zich bevinden kunt u op de “zoek op kaart” button klikken.

  • Heeft u enkele huizen gevonden die u aanspreken? Dan kunt u deze bewaren in uw favorieten. 

  • Italian Residence heeft ook een favorieten balk met huizen die volgens Marianne extra aandacht verdienen.

 

Hoe krijg ik meer informatie over het vakantiehuis dat ik leuk vind?

  • Klik op de foto om meer informatie te krijgen.

  • In de “introductie” ziet u informatie over het huis, de faciliteiten en afstanden.

  • Bij “beschikbaar/indeling” ziet u hoe het huis is ingedeeld.en de beschikbaaarheid.

  • Bij de “prijzen” ziet u de weekprijs per huis en alle eventuele extra kosten.

  • Bij “regio info” ziet u waar het huis zich ongeveer bevindt en kunt u zien wat de route en afstand van uw adres naar het vakantiehuis is.

  • “Reacties” worden spontaan via de website geplaatst als een klant ons na de vakantie per email wil laten weten hoe de vakantie geweest is.

  • “In favorieten plaatsen” geeft de mogelijkheid de favorieten op een later tijdstip te bekijken.

 

In welke regio's verhuurt Italian Resdence vakantiehuizen in Italië?

  • We hebben als specialiteit Toscane, vooral het fraaie zuid Toscane. We verhuren luxe villa's in Toscane, betaalbare familie vakantiehuizen in Toscane en Agriturismo's in Toscane. We helpen u graag aan een vakantiehuis in Toscane.

  • Ook hebben we een enorme keuze in familievilla's in Umbrië, kindvriendelijke agriturismo's aan het Trasimenomeer en leuke vakantiehuizen door heel Umbrië, een gebied in het midden van Italië zonder kust.

  • Lazio, de provincie waar Rome ligt, is vertegenwoordigd met villa's in Lazio, maar ook vakantiehuizen met gedeeld zwembad in de regio Lazio.

  • De Marche, een gebied dat zich iets ten zuiden van Rimini bevindt, zowel in het binnenland als de regio rondom de Adriatische kust. In de Marche hebben we zowel fraaie villa's als vakantiehuizen.

  • De Amalfikust is een prachtig gebied ten zuiden van Napels. We hebben zowel vakantiehuizen aan de Amalfikust als vakantiehuizen aan de Costa del Silenzio, een nog niet door het massa toerisme ontdekt gebied.

  • De kust van Ligurië is een prachtig gebied ten zuiden van Frankrijk. We hebben zowel vakantiehuizen aan de Bloemen Riviera als vakantiehuizen in het 5terre gebied.

  • Ook in de Veneto hebben we diverse huizen. De meeste vakantiehuizen liggen op het platteland van de Veneto.

  • In Lombardia, beter bekend als het Noordelijke meren gebied, bieden we vakantiehuizen rondom het Gardameer en ook vakantiehuizen in de buurt van het Comomeer aan.

  • Kortom, in vele regios hebben we betaalbare vakantiehuizen in Italië.

 

Hoe kan ik meer informatie krijgen over beschikbaarheid/optie en boeken van een vakantiehuis in Italië?

  • Om te zien of het huis beschikbaar is klikt u op de button “beschikbaarheid/indeling bij elk huis”.

  • Als het huis geen beschikbaarheid toont, vraag dan geheel vrijblijvend de beschikbaarheid aan via het invulformulier.

  • Als u een geheel vrijblijvende optie wilt voor 48 uur, vraag dan een optie aan via het invulformulier dat u vindt op elke huizenpagina.

  • Als u het huis wilt boeken, vul dan het invulformulier in en dan vragen wij de boeking bij de eigenaar aan. De boeking is pas definitief nad de ontvangst bevestiging van de eigenaar en uw akkoord voor de bevestiging.

  • Als u liever gewoon een e-mail met uw vraag stuurt kan dit natuurlijk ook.

 

Wat gebeurt er als ik een optie aanvraag, zit ik dan ergens aan vast?

Als u het invulformulier optie aanvragen invult, vragen wij in Italië bij de eigenaar een optie voor u aan. Deze optie is geheel vrijblijvend en 48 uur geldig. Op verzoek kan de optie ook nog verlengd worden met een extra 48 uur.

Wat gebeurt er als ik een boeking aanvraag, zit ik hier dan meteen aan vast?

Als u het invulformulier boeking aanvragen invult start het boekingsproces en nemen wij uw boeking officieel in behandeling. Zodra u het ingevulde formulier heeft verstuurd, leggen wij het door u uitgezochte vakantiehuis meteen bij de eigenaar vast. Als klant heeft u vanaf het versturen van de boekingsaanvraag 24 uur bedenktijd. Deze bedenktijd is om de papieren na te lezen en om te kijken of onze voorwaarden (om onze boekingsvoorwaarden te bekijken klikt u op deze link (www.italianresidence.nl/voorwaarden) acceptabel voor u zijn. De bedenktijd is niet vanwege twijfel. Want als u nog twijfelt aan de locatie, boek dan nog niet, maar vraag dan een optie aan voor 48 uur en vraag ons u te helpen bij het maken van uw keuze. Wij doen dit graag daar ook wij willen dat u het ideale vakantiehuis vindt.

Hoe weet ik of mijn boeking via deze website is gelukt?

Zodra u de reserveringsaanvraag heeft afgerond, verschijnt er een bevestigingsbericht op uw scherm. De officiëlle bevestiging ontvangt u binnen 24 uur per e-mail. Het komt echter regelmatig voor dat de bevestigingsmail niet ontvangen wordt, omdat het e-mail adres niet goed ingevuld werd. Kijk dit goed na voordat u uw reservering afrondt! Ook komt het weleens voor dat de bevestigingsmail in de “spambox” belandt. Mocht u binnen 24 uur geen e-mail ontvangen, laat ons dit dan per mail weten. Boek nooit vluchten voor u een 100% bevestiging heeft dat de boeking gelukt is.

Kortingen

In geval van korting, is deze éénmalig en zal niet gegeven worden bovenop een andere korting.

Wat moet ik doen als de boekingspapieren binnen komen?

Met het invullen van de boekingsaanvraag op de website, brengt u de reservering op gang. De bevestiging zal u binnen 24 uur na het invullen van de boekingsaanvraag per email worden toegestuurd. De klant heeft dan 24 uur om de reispapieren en voorwaarden (om onze boekingsvoorwaarden te bekijken klikt u op deze link www.italianresidence.nl/voorwaarden) te lezen en te controleren of alles klopt en de herbevestiging te tekenen, of de gemaakte reservering te annuleren, daar kosteloos annuleren na 24 uur niet meer mogelijk is. 

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?

U kunt in sommige gevallen een boeking wijzigen mits dit akkoord is met de eigenaar. Als u uw persoonsgegevens wilt aanpassen, kunt u dat via e-mail aan ons doorgeven. 

Wat zijn de check-in en check-out tijden?

De check-in en check-out tijden verschillen van locatie tot locatie. U kunt ze vinden op de voucher die wij u voor vertrek toesturen. Als u met eigen vervoer reist en met vertraging op de vakantiebestemming arriveert (na 19.00 uur), dient u zelf telefonisch de accommodatie op de hoogte te brengen van de verlate aankomst. Hiermee wordt voorkomen dat inchecken niet meer mogelijk is.

Hoe weet ik of huisdieren zijn toegestaan?

Dat staat vermeld op de website of kan per e-mail worden nagevraagd. De eventuele kosten die ter plaatse moeten worden voldaan voor het meenemen van huisdieren staan vermeld op de prijslijst op de website. Huisdieren dienen tijdens de boeking altijd opgegeven te worden en moeten op de voucher vermeld staan. Volgens de EU is het verplicht om bij het vervoer van huisdieren over een EU-huisdierenpaspoort te beschikken. Ook dient het huisdier te worden ingeënt tegen hondsdolheid en te zijn voorzien van een identificatie(chip). Let op in sommige regio's in Italië is het verplicht een muilkorf te hebben voor uw hond.

Hoe weet ik of de locatie een bepaalde faciliteit biedt?

Dit kan u op de website vinden op de introductiepagina bij “faciliteiten”.

Wat moet ik doen als ik een vraag heb?

Stuur ons een e-mail en binnen 24 uur krijgt u antwoord.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

U kunt uw reservering annuleren of ons een verzoek tot wijziging sturen door een e-mail naar ons te sturen. Annuleren kan alleen met inachtneming van de annuleringsbepalingen. Indien u een annuleringsverzekering hebt afgesloten en de reis noodgedwongen moet worden afgebroken, uitgesteld of geannuleerd, dan dient u zelf contact op te nemen met uw verzekering. Zorg voor een goede verzekering! Dit kan in geval van problemen of ziekte een hoop onnodige kosten en ellende besparen. Kijk bij het afsluiten van een reis- en/of annuleringsverzekering welke verzekeringen noodzakelijk of wenselijk zijn in uw eigen specifieke situatie. Stem de verzekering daarbij o.a. af op de vakantieplannen en -activiteiten. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van omstandigheden die ons niet kunnen worden toegerekend en waarvoor passende verzekeringen dekking bieden.

Moet ik annuleringskosten betalen?

De annuleringsvoorwaarden van de eigenaar vindt u in de mail van de bevestiging van de boeking in het document “voorwaarden”. U kunt ons ook een e-mail sturen, wij helpen u graag verder.

Hoe weet ik of mijn boeking is geannuleerd?

Nadat u uw boeking heeft geannuleerd, ontvangt u een e-mail waarin uw annulering wordt bevestigd. Mocht u geen annuleringsmail hebben ontvangen, laat het ons dan weten per e-mail.

Is Italian Residence aansprakelijk voor de geboden informatie?

Italian Residence verricht redelijke inspanningen om nauwkeurige en actuele informatie te verschaffen op deze website. Italian Residence kan echter nooit aansprakelijk worden gesteld voor enige vorm van directe, indirecte en incidentele schade die volgt uit het gebruik of het niet kunnen gebruiken van deze website. Tevens kan Italian Residence niet aansprakelijk worden gesteld voor de inhoud van deze website of eventueel onjuiste of gewijzigde informatie op deze website. Vanwege het grote aantal locaties op onze site kan het onverhoopt gebeuren dat door typ- en drukfouten foutieve informatie wordt verstrekt. Alle getoonde informatie en prijzen zijn dan ook onder voorbehoud van typ- en drukfouten en afhankelijk van de informatie die de eigenaren ons verschaffen.

Waarom staan de juiste namen van de locaties niet vermeld en worden codes gebruikt?

Locaties zoals getoond op de website van Italian Residence zijn alleen via Italian Residence te boeken. Indien u specifieke vragen heeft kunnen wij deze voor u navragen.

Hoe vaak wordt het linnengoed verwisseld?

Indien in de beschrijving staat vermeld dat het linnengoed eenmaal per week wordt verwisseld, betekent dit dat het linnengoed aan het einde van de week wordt verschoond. Duurt het verblijf slechts een week, dan wordt er tijdens het verblijf geen linnengoed verwisseld. Soms is het linnengoed eenmalig, deze informatie kunt u terug vinden op het tabblad prijzen.

Heeft u een andere vraag?

Stuur ons dan een e-mail en u ontvangt binnen 24 uur antwoord van ons.